لاستیک توپر یا بادی لیفتراک

چه نوع لاستیک لیفتراکی برای دستگاه شما مناسب است؟ لاستیک بادی یا توپر؟

مشخص است که شما به یک لیفتراک احتیاج دارید. اما چه لیفتراکی را بخریم یا اجاره کنیم یک موضوع دیگر می باشد. المان های زیادی در این انتخاب تأثیر دارند که یکی از این المان ها نوع لاستیک لیفتراک بود.

راهنمای خرید لیفتراک دست دوم
این مطلب را هم بخوانید

دو نوع اصلی لاستیک های لیفتراک، بادی و توپر می باشند. اما تفاوت این دو در چیست؟

لاستیک توپر لیفتراک :

لاستیک های توپر لیفتراک در مقایسه با لاستیک های بادی، با هوا پر نمی شوند. آنها اکثراً از مواد لاستیک جامد ساخته شده و برای استفاده بر روی سطوح صاف صنعتی طراحی شده اند و این یکی از دلایلی می باشد که لیفتراک ها از این نوع لاستیک استفاده می کنند. لاستیک لیفتراک کره ای نکسن یکی از بهترین لاستیک های توپر موجود در بازار میباشد.

لاستیک توپر یا بادی لیفتراک

لاستیک بادی لیفتراک :

لاستیک های بادی لیفتراک با هوا پر شده و مانند لاستیک های استفاده شده در تریلی یدک کش می باشند، اما در مقیاسی کوچکتر و معمولاً به دلیل ظرفیت آنها در جذب کردن تکان های شدید برای سطوح ناصاف بیرونی استفاده می شوند.

لاستیک بادی در مقابل توپر

نوع لیفتراک مورد نیاز شما همیشه بستگی به امکانات شما و نوع کار شما دارد. این موضوع همچنین نوع لاستیکی که شما استفاده می کنید را نیز مشخص می کند.

در پایین چند خصوصیت لاستیک های لیفتراک را می بینیم:

  • لاستیک های توپر طول عمر بیشتری دارند. به دلیل داشتن هسته لاستیکی جامد، به فروشنده تایر شما اجازه ایجاد کردن مجدد آج روی تایر ( آج زنی لاستیک لیفتراک ) را هر موقع که سطح لاستیک صاف شد، می دهد؛ به این معنی که لاستیک شما میتواند مدتی طولانی دوام بیاورد. اگرچه به همین این دلیل لاستیک های توپر، به صورت قابل ملاحظه ای از لاستیک های بادی لیفتراک گران تر هستند.
  • لاستیک های توپر قابلیت جذب تکان های شدید لیفتراک را نداشته به این معنی که اگر شما قصد دارید لیفتراک خود را در محیط بیرون و روی شن های ناصاف به حرکت درآورید فقط می توانید از لیفتراک با لاستیک های بادی استفاده کنید. لاستیک های توپر یک سطح صاف و مسطح برای استفاده می خواهند.
  • لیفتراک های با ظرفیت باربری بیشتر، احتیاج به لاستیک های بادی دارند.
  • در مورد طول عمر لیفتراک عموماً پذیرفته شده است که استفاده کردن از لاستیک های بادی باعث می شود لیفتراک شما نیز عمری طولانی تر داشته باشد مخصوصاً اگر لیفتراک شما برای بارهای سنگین مورد استفاده قرار میگیرد.

نکته ای مهم در مورد خرید لاستیک توپر :

لاستیک های توپر لیفتراک همیشه دوام بیشتری نسبت به لاستیک های بادی دارند، بعضی اوقات 3 یا 4 برابر لاستیک های بادی طول عمر دارند! پس وقتی که احتیاج به لاستیک های بادی ندارید حتما از لاستیک های توپر استفاده کنید.

در هر صورت دانستن این موضوع که نیاز شما برای خرید چه بوده است فکر خوبی می باشد، بعضی اوقات نوع کار مورد نظر شما نوع لیفتراک و لاستیک شما را مشخص می کند، اما بعضی اوقات موضوع قابل اهمیت، انتخاب بهترین گزینه بر اساس عملکرد محصول و صرفه ی اقتصادی می باشد.

قیمت لاستیک لیفتراک سپاهان ، سهند ، تویوتا ، کوماتسو و سایر برندهای لیفتراک را از ما بخواهید.

منبع : لیفت یار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نه =