شاخک لیفتراک

عوامل نقص و خرابی شاخک لیفتراک

شاخک های لیفتراک یکی از اجزای اصلی و کاربردی لیفتراک ها میباشند که با اسامی مختلفی همچون شاخ لیفتراک ، ناخن لیفتراک و …  شناخته و نامیده میشوند. معمولا به دلیل استفاده بیش از حد از شاخک لیفتراک و یا استفاده ناصحیح از آن، صاحبان لیفتراک مجبور میشوند تا شاخ لیفتراک خود را خیلی زود تعویض نمایند. در این مقاله سعی کردیم مواردی که باعث نقص و خرابی شاخک لیفتراک را موجب میشوند به شما یادآوری کنیم.

اضافه بار بیش از حد

بار اضافی بر روی شاخک ها، قرار گرفتن دیواره ها و دیگر بخش های جامد در معرض باد شدید، استفاده از نوک شاخک به عنوان اهرم موجب خمیدگی در شاخک ها یا تغیییر شکل شاخک ها می شود. در شاخک های تابیده یا خم شده احتمال بوجود آمدن خرابی و در نتیجه بروز حادثه زیاد است. پس آنها را باید بلافاصله از سیستم خارج کرد.

اضافه بار می تواند ناشی از بارهایی باشد که از ظرفیت شاخک بیشتر است و یا در اثر استفاده نوک شاخک به عنوان اهرم بوجود آید. همچنین وضعیت بارها به گونه ای که باعث باز شدن نوک شاخک ها و نیز تابیدن آن ها از کنار نسبت به پایه هایشان شود، نشان دهنده وجود اضافه بار است. اضافه بار بیش از حد می تواند باعث خم شدن دائم یا خراب شدن فوری شاخک ها شود . استفاده از شاخک هایی که ظرفیت بار آنها از وزن بار کمتر است و استفاده از جک پالت، لیفتراک و استاکری که ظرفیت بلند کردن بار مورد نظر را ندارد ، موجب بارگذاری اضافی می شود.

سایش شاخک لیفتراک

شاخک ها در اثر سرخوردن روی زمین و روی بارها همیشه تحت سایش قرار دارند. ضخامت پره ی شاخک به تدریج کاهش پیدا می کند تا جایی که توانایی کنترل باری که برای آن طراحی شده است را نخواهد داشت. مراکز ایجاد تنش خراش ها، شکاف ها و قسمت هایی که تحت خوردگی آهن قرار گرفته ند، مناطقی هستند که تمرکز تنش در آن ها بالاست و ترک می تواند از این مناطق شروع شود. این ترکها می توانند تحت بارهای تناوبی رشد پیدا کنند.

بررسی انحراف نوک شاخک

زمانی که اختلاف نوک شاخک ها از همدیگر بیش از 3% طول شاخک باشد شاخک ها باید از سرویس خارج شده و تعمیرات استاندارد بر روی آن انجام شود و یا کاملا تعویض شود.

شرکت تجهیز بالابر آماده فروش انواع شاخک لیفتراک به شما مشتریان عزیز میباشد. جهت خرید و اخذ قیمت شاخک لیفتراک در ابعاد و تناژ مختلف لطفا با شماره تلفن 02146860209 (کارشناسان فروش) تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =