راهنمای خرید لیفتراک دست دوم

راهنمای خرید لیفتراک دست دوم

در حال حاضر  و با توجه به وضعیت تحریم ها و همچنین نوسانات بازار ارز و به دلیل بالا بودن قیمت لیفتراک صفر (نو) برخی از شرکت ها و واحد های تولیدی برای پایین آوردن هزینه های خود، اقدام به خرید لیفتراک دست دوم می کنند؛ ولی به دلیل نداشتن آشنایی کامل با مقوله خرید لیفتراک دست دوم یا کارکرده و در نظر نگرفتن برخی ازنکات مهم در خرید لیفتراک دست دوم سرمایه خود را تباه میکنند. در این مقاله ما سعی میکنیم تا نکاتی را که می بایست شما در زمان خرید لیفتراک کارکرده مورد توجه قرار دهید را برایتان شرح دهیم ؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مشاوره از یک فرد با تجربه کاری در زمینه لیفتراک

پیشنهاد اول و آخر ما برای خرید لیفتراک دست دوم اقدام به خرید به همراه یک فرد با تجربه کاری با لیفتراک است و یا اگر به چنین فردی دسترسی ندارید پیشنهاد می کنیم که به این نکات و سوالات مطرح شده دقت ویژه ای داشته باشید:

میزان استفاده شما از لیفتراک چقدر میباشد؟

اولین موضوع مهم در خرید لیفتراک کارکرده (دست دوم) میزان استفاده شما از دستگاه لیفتراک است. این مطلب را در نظر بگیرید که لیفتراک کارکرده به دلایلی مانند خرابی زیاد (اصطلاحا به خرج افتادن لیفتراک) ، جابجایی با لیفتراک تناژ بالاتر و یا ورشکستگی یا تغییر کار مالک قبلی دستگاه قرار است که به فروش برسد. پس خریداران لیفتراک دست دوم با دیدگاه خرید و فروش خودرو که مالک در زمینه خودرو ممکن است ماشین کاملا سالم باشد اما به دلیل خرید ماشین با آپشن بالاتر یا نیاز مالی اقدام به فروش نماید اقدام به خرید لیفتراک کارکرده ننمایند.

لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک
این مطلب را هم بخوانید

با توجه موارد ذکر شده اگر ساعت کار شما با لیفتراک مدتی کمی در هفته است (حداکثر 10 ساعت در هفته) می توانید از لیفتراک دست دوم استفاده نمایید. و هر چه ساعت کار بیشتری دارید باید مدلهای خیلی بالاتر را خرید نمایید که در این حالت قیمت لیفتراک دست دوم به قیمت لیفتراک نو نزدیک می باشد و دیگر مقرون به صرفه نیست.

زمان تحویل لیفتراک چقدر برایتان حائز اهمیت است؟

زمان تحویل لیفتراک دست دوم به ظاهر فوری می باشد اما هنگامی که وارد پروسه خرید می شوید مقایسه و بازدید و تست از دستگاهها زمان بر می باشد. البته در حال حاضر اغلب تولید کنندگان و وارد کنندگان لیفتراک دستگاه صفر آماده تحویل دارند و چون پروسه های شرکتی مشخص و سازمان یافته است می توانید با برنامه ریزی لیفتراک را فوری تهیه فرمایید. توضیح اینکه در تناژ های رایج مثل 3 تن ، 5 تن ، 7 تن و… اغلب شرکتها در همان روز میتوانند دستگاه تحویل دهند.

آیا در مجموعه خود مکانیک بازرسی فنی دارید؟

در صورت خرید دست دوم، وجود یک مکانیک بازرس فنی لیفتراک از واجبات است. بخصوص به هنگام خرید وجود چنین فردی برای بازرسی کامل دستگاه بسیار موثر است. یا باید با جایی برای تعمیر و نگهداری لیفتراک قرار داد داشته باشید یا اینکه اپراتور ماهری برای این موضوع در نظر بگیرید.

آیا از نمایندگی معتبر خرید می کنید؟

خرید از یک نمایندگی معتبر فروش لیفتراک این شانس را به شما می دهد که لیفتراک سالم و کم کارکردی را به شما معرفی کند ولی خرید از نمایندگی نا آشنا یک ریسک بزرگ است.

آشنایی با لیفتراک های دیزلی
این مطلب را هم بخوانید

آیا اجرای ایمنی آن را چک کردید؟

مسئله مهم دیگر بررسی سالم بودن اجزای ایمنی مانند کمربند ایمنی، شاخک ها، صندلی و چراغ های لیفتراک و … می باشند که چک کردن آنها هنگام خرید بسیار مهم و حیاتی است.

لاستیک ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

لاستیک لیفتراک

یکی از بهترین راه های تشخیص وضعیت لیفتراک و کارکرد آن بررسی چرخ ها میباشد. با چک کردن لاستیک لیفتراک متوجه می شوید که لیفتراک روی چه سطحی و  در چه مدت زمانی کار کرده است.

ضمانت نامه ای در اختیار شما قرار می گیرد؟

اگر حتی از نمایندگی معتبر فروش لیفتراک خرید میکنید، در صورت سالم بودن دستگاه به شما ضمانت نامه ای هم تحویل می دهند اما در غیر این صورت هیچگونه ضمانت نامه ای را برایتان در نظر نخواهند گرفت.

با لیفتراک مورد نظر رانندگی کردید؟

رانندگی با لیفتراک

اگر چنانچه هر ۷ مورد قبل را پشت سرگذاشتید، در نهایت یکبار بطور امتحانی با دستگاه رانندگی کنید تا لااقل در حضور فروشنده دستگاه یکبار برای شما روشن شود. آیا این دستگاه آنقدر راحت هست که خود شما و یا راننده لیفتراک شما برای مدت طولانی با آن کار کنید؟

لیفتراک دارای سند و برگ سبز گمرکی می باشد؟

حتما دقت فرمایید در خصوص اصالت لیفتراک، برگ گمرکی و سند دستگاه را مطالعه بفرمایید تا در آینده مشکلی برای شما از نظر مالکیت قانونی دستگاه بوجود نیاید.

 

منبع : لیفت یار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =