لیفتراک دست دوم

راهنمای خرید لیفتراک دست دوم

بازارهای عرضه کننده دستگاه لیفتراک شامل دو گروه عمده می شود. یکی لیفتراک صفر و دیگری لیفتراک های کارکرده می باشد. برای مراجعه به هر کدام از این بازار های فروش، باید شرایط و ویژگی هایی از طرف متقاضیان در نظر گرفته شود. با ما همرا باشید تا بیش تر با این موارد آشنا شوید. این مدل از تجهیزات انبارداری نیاز دارند تا به خوبی مورد بازرسی فنی لیفتراک قرار بگیرند.

طبیعی است که خرید لیفتراک کار کرده یا همان دستگاه هایی که به لیفتراک دست دوم معروف هستند، نسبت به دستگاه های صفر کیلومتر معایب و مزایایی را در بر دارند.

برای خرید لیفتراک دست دوم حتما به این موارد توجه داشته باشید:

به هر حال اگر شرایط شما به گونه ای است که نیاز ندارید یا توان مالی خرید دستگاه صفر و نو را ندارید، می توانید به دستگاه لیفتراک کارکرده به عنوان یک انتخاب ایده آل نگاه کنید. در این بخش به شما توضیح خواهیم داد که در چه مواقعی باید به سراغ خرید تجهیزات نو در چه مواقعی به سمت تهیه ماشین آلات کارکرده رفت.

همچنین در بخش های دیگر در مورد روش های تهیه لیفتراک کارکرده نیز توضیحاتی جامع را ارائه خواهیم کرد. به نحوی که فقط با مطالعه این مقاله به راحتی بدانید از کجا شروع کنید و چه کار هایی را انجام دهید.

نیاز سنجی برای مدل های مورد نیاز لیفتراک

زمانی که خریدار به این نتیجه رسید که برای حمل کالا و بالا بردن آن تا ارتفاع مد نظر خود با توجه به وزن نیاز به دستگاه لیفتراک کارکرده دارد، وارد مسیری پیچیده شده است. ابتدا باید ببیند چه تناژ دستگاهی باید برای انجام کسب و کار خود فرآهم نماید. مثلا باری که باید حمل شود وزن مشخص یا ابعاد مشخص دارد و نیاز است دستگاه لیفتراک ۳ تن ، ۵ تن، ۷ تن، ۱۰ تن و غیره تهیه شود.

بعد از این مرحله برای قدم بعدی باید به سمت مشاوره درست حرکت کند. البته گاهی تعیین خود همین تناژ دستگاه لیفتراک کارکرده نیز نیاز به مشورت با افراد حرفه ای و امین دارد. چرا که گاهی ابعاد محموله نقطه ثقل خاصی دارد و هر چند وزن بار سبک است اما باید از مدل هایی با وزن کاری بالا تر استفاده شود.

ايمنی كار با ليفتراک
این مطلب را هم بخوانید

مشاوره با کارشناسان یا در اختیار داشتن کارمندان فنی و کار بلد
این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که مشاوران و افراد فنی در دو بخش باید خریداران لیفتراک کارکرده را یاری نمایند. حال سوال پیش می آید که این دو بخش کدام اند؟

اول این که این افراد اگر در شرکت شما مشغول به فعالیت هستند یک نکته مثبت و یک قدم ر به جلو برای شما است؛ اما اگر چنین کارمندانی در اختیار ندارید تجهیز بالابر و سایر مجموعه های مشاور اقدام به ارائه این خدمات می نمایند. این افراد در وهله نخست در بعد نظری به شما مشورت می دهند. در قدم دوم می توانید بازرسی فنی لیفتراک و معاینه سامت دستگاه را بر عهده چنین مشاوران و کارشناسانی بگذارید. اما این فعالیت و این روند مشاوره ای چه مزیت هایی دارد.

مشخص شدن تناژ لیفتراک کارکرده
گفتیم که گاهی تشخیص وزن لیفتراک به راحتی با برابر سازی با وزن بار مشخص می شود. اما گاهی نیاز است با توجه به ابعاد نا متعارف محموله های قابل حمل، شاخک لیفتراک تغییر یا تایر لیفتراک دوبل شده و یا حتی لیفتراک کارکرده ای با وزنی بالا تر انتخاب شود. مثلا باری را در ابعاد و طول ۲ متر یا بیش تر ولی با وزن سبک را تصور کنید. درست است وزن این کالا کم است اما لیفتراک سبک ۱٫۵ تن تا ۳ تن هم ممکن است از پس آن بر نیاید. این موضوع را مشاوران مشخص می کنند.

تناسب بین ساعات کاری و مدل دستگاه لیفتراک را مشاوران مشخص می کنند

متقاضیان برای دستگاه لیفتراک کارکرده به هر حال باید بین برند های مختلف مثل لیتفراک تویوتا، لیفتراک هیوندای ، کوماتسو و غیره انتخاب کنند. در این خصوص گریزی نیست. همچنین سال تولید و مدل دستگاه نیز در این انتخاب ها جای دارد. مثلا سری هفت هیوندا یا مدل ۸F تویوتا و همین طور خط ۱۶ کوماتسو و غیره. این انتخاب طی اطاعاتی که به مشاوران داده می شود مشخص می شود. گاهی مشتریان تنها ساعات محدودی با دستگاه حتی در طول ماه کار دارند. پس نیازی نیست حتما مدل های بالا و با هزینه زیاد را تهیه نمایند.

راهنمای خرید لیفتراک کارکرده
این مطلب را هم بخوانید

قیمت لیفتراک کارکرده و تطابق آن با نیاز خریدار
پس از مشخص شدن دو قدم قبل تر یعنی وزن و ساعات کاری لیفتراک کارکرده اکنون زمان آن رسیده تا بودجه خاصی را برای خرید مشخص کنیم. اگر ساعات کاری زیاد است بهتر است مدلی بالا تر انتخاب شود تا به خاطر استهلاک کم تر مشکلات مربوط به توقف فعالیت به دلیل تعمیرات لیفتراک و تهیه قطعات لیفتراک کم تر شود.

بازرسی فنی لیفتراک
دز زمانی که قصد جدی برای خرید باشد حضور کارشناسان (چه به صورت مشاور چه به صورت کارمند فنی) می تواند در تایید سلامت لیفتراک کارکرده مفید واقع شود. چرا که این افراد حرفه ای از ظاهر دستگاه فراتر رفته و موتور و سایر قیمت های برقی و مکانیکی و هیدرولیکی را به خوبی می شناسند و بازدید می نمایند.

حضور این افراد کار آزموده برای خرید لیفتراک را جدی بگیرید تا بعد با مشکلات ناشی از خرید دستگاه مشکل داری روبرو نشوید.

توجه به تعمیرات لیفتراک کارکرده
کار شما فقط تا زمان تایید خرید و پرداخت وجه ادامه ندارد؛ بلکه باید دائم به تعمیرات لیفتراک کارکرده توجه کنید و در این راستا افراد کار بلد را در دسترس و قطعات لازم را فرآهم نمایید. رسیدگی به این ماشین آلات انبار داری می تواند عمر مفید آن ها را افزایش دهد و فاصله زمانی برای تعمیرات را کاهش دهد. برای این موضوع هم می توانید کادر فنی استخدام نمایید و یا با تعمیرکاران لیفتراک قرار داد ببندید. در هر صورت بازدید و نگهداری لفیتراک فراموش نشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هجده =